Home » Technologia LED » Elektroluminescencja w reklamie

Elektroluminescencja w reklamie

Światło i źródło światła led to zjawisko elektroluminescencji, czyli zdolności emitowania światła kiedy plynie przez nie prąd. Powstaje ono w wyniku przyłożenia diody do stałego napięcia i przepływu przez nie prądu elektrycznego. Jest to nowoczesna technologia dlatego wymaga zastosowania zaawansowanej elektroniki. Światła ledowe umieszczane są w specjalnych oprawach tak by można było używać ich jako normalnych żarówek. Cechuje je dużo większa trwałość oraz żywotność. Proste i małe żarówki tego typu można stosować przykładowo w podświetleniach samochodowych lub światłach na witrynach sklepowych.

Nowości technologiczne
Technologia led coraz częściej wkracza w nasze życie. Zastępuje ona zwykłe światła żarówkowe. Dlaczego coraz częściej w naszym życiu pojawia się oświetlenie ledowe? Jest to najbardziej energooszczędne oświetlenie na rynku, ponieważ zużywa nawet do dziesięciu razy mniej prądu niż tradycyjne oświetlenie. Cechuje je one ponadto długa żywotność, odporność na uszkodzenia mechaniczne. Produkty led nie emitują szkodliwego światła ultrafioletowego. Jednak największą zaletą dla konsumentów jest lepsza jakość wyświetlenia. Dlatego też ma ona swoje zastosowanie w reklamie. Diody led emitują światło które jest widoczne również w ciągu dnia, nawet w najbardziej słoneczny dzień, więc w najkorzystniejszym czasie handlowym. Reklamy diodowe mogą świecić światłem pulsacyjnym lub stałym co może dodatkowo zwracać uwagę klienta.

Oświetlanie obiektów
Działanie polegające na oświetleniu obiektów w porze nocnej tak by wzbudzić zachwycenie u odbiorcy to iluminacja. Coraz częściej do tego typu oświetlenia wykorzystuje się produkty działające w technologi led, nie tylko dlatego że wyglądają one dużo lepiej niż produkty do których używa się zwykłych żarówek . Moduly led cechuje wysoka sprawność energetyczna, bezawaryjność i niskie zapotrzebowanie na energię elektryczną. Są odporne na wstrząsy, uderzenia oraz wibracje. Wszystko to po to by odbiorca doświadczył niezwykłych wrażeń i przeżyć.